Blogger templates

«Τον δε φόβον ημών ου μη φοβηθώμεν ουδ' ου μη ταραχθώμεν, ότι μεθ' ημών ο Θεός»

Παρασκευή 22 Ιουλίου 2011

κι ο άγιος δε ντρεπότανε ούτε γυμνoύς να βλέπει, ούτε γυμνός να περπατά...


Artwork-6-785720.png
Ούτος εγένετο και νυν εν τοις εσχάτοις χρόνοις
ο Συμεών ο άγιος , Ευλαβής ο Στουδίτης,
ούτος ουκ επησχύνετο μέλη παντός ανθρώπου
ουδέ γυμνούς τινάς οράν ουδέ γυμνός οράσθαι
είχε γαρ όλον τον Χριστόν,
όλος αυτός Χριστός ην,
και μέλη άπαντα αυτού και παντός άλλου μέλη
καθ΄εν και πάντα ως Χριστόν ούτος αεί εώρα
και έμενεν ακίνητος, αβλαβής απαθής τε,
ως όλος ών Χριστός αυτός και Χριστόν πάντας βλέπων
τους βαπτισθέντας και Χριστόν όλον ενδυσαμένους.

Ει δε γυμνός υπάρχεις συ και σαρξ σαρκός προσψαύσει,
θηλυμανής γεγένησαι ως όνος ή ως ίππος,
ίνα τι και τον άγιον τολμάς ενδιαβάλλειν
και βλασφημείς εις τον Χριστόν , τον ημίν ενωθέντα,
και δόντα την απάθειαν δούλοις αυτού αγίοις~

(Yμνοι 15, 205-214, 215-219) 


Φυσικά και ο άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος δε βγάζει πράγματα από το μυαλό του μιλώντας για τον γέροντα του όσιο Συμεών τον Στουδίτη, τον Ευλαβή  -άπαγε της βλασφημίας- αλλά ακολουθεί την μακραίωνη αγιοπατερική παράδοση ή οποία ερείδεται επί της επίγειας  αναστροφής του ιδίου του Θεανθρώπου Χριστού.
Αναφέρεται σε παλαιοχριστιανικές διηγήσεις του Γεροντικού η διήγηση για τον αββά Σεραπίωνα ο οποίος «προκάλεσε» μια ασκήτρια στη Ρώμη να γυμνωθεί και να βγεί στους δρόμους της πόλης για να εμπαίξει την ανθρώπινη εκτίμηση και δόξα που της απέδιδαν οι χριστιανοί της πόλεως.Το ίδιο έκανε ο ίδιος ο όσιος Σεραπίων αλλά και ο άγιος Συμεών ο σαλός της Έδεσσας, όπως αργότερα ο άγιος Βασίλειος ο δια Χριστόν Σαλός της Κόκκινης Πλατείας της Μόσχας.
Το ανάλογο με τα δικά μας μεταπτωτικά δεδομένα είναι το ότι βλέπουμε γυμνά τα ζώα, και πλήν διαστροφικών ή πειρασμικών εξαιρέσεων, δεν διεγείρεται σεξουαλική επιθυμία.Με αυτή την συγκριση κατά νου, ίσως μπορέσουμε να κατανοήσουμε κάπως το ύψος της απαθείας στο οποίο αναφερεται ο όσιος πατήρ και το οποίο σκανδάλιζε πολλούς εκ των συγχρόνων του. 

http://misha.pblogs.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου